На початку партії всі гравці вибирають фракції і встановлюють свої стартові сили на власні території ігрового поля.
Учасникам гри доступні п'ять націй з власними унікальними планшетами фракцій і стартовими умовами:
- Саксонія. Характеризується агресивною грою та здатна отримувати більше можливостей за військові перемоги.
- Крим. Закриті території ханства дозволили їм навчитися користуватися всім. Можуть використовувати бойові карти в якості ресурсів.
- Нордія. Загартовані люди півночі здатні пересуватися вплав через річки.
- Поланія. Швидкі дослідники і розвідники Поланії можуть отримати збільшену нагороду з карт пригод.
- Русвєт. Терплячі і наполегливі люди Русвєта можуть виконувати поспіль одну і туж дію з планшета.
У свій хід гравець вибирає одну з доступних колонок на своєму планшеті, після чого виконує верхню і нижню дію (якщо може). Дії дозволяють перемістити по полю фігурки свого лідера, робочих або механізми; добувати ресурси, отримувати бойові карти, торгувати, виробляти, зводити будівлі і збирати мехів.
Цілі гри.
Виконуючи дії на полі, гравці будуть намагатися заробити якомога більше зірок. Зірки можна отримувати за різні досягнення: наприклад, першими побудувати всі чотири види механізмів, першими рекрутувати всіх доступних робочих з планшета, заробити максимальне значення популярності і інше.
Партія добігає кінця, коли один з гравців отримує шість зірок. Після цього гравці підраховують отримані переможні бали, заробляючи їх за зайняті території, отримані зірки, доступні ресурси і багато іншого відносно коефіцієнту популярності на окремому треку.
Коса (Серп, Scythe) – це одна з найбільш відмінних євро-ігор, яка змогла включити в себе не тільки цікаві механіки з побудови економічного движка, а й бути напрочуд атмосферною.