Настільна гра про чари та вівчарів Арідник — це абстрактний картковий єврогейм на розміщення плиток для 1-4 гравців, які у ролі вівчарів піклуються про свою отару овечок протягом трьох раундів — весни, літа та осені —, збільшуючи поголів'я. Гра сповнена гуцульським колоритом, зокрема тутешніми віруваннями, завдяки мальопису Людмили Самусь «Арідник. Сотворення світу». Хто ж такий Арідник? Це верховний дух Потойбіччя, який носить звання прародителя Карпат.
Мандруючи полонинами, водоймами та горами, вівчарі взаємодіють із загадковими духами Карпат, здобувають чарівні корисні речі — знадоби та виконують задуми — завдання, за які отримують нагороди. Головна мета — назбирати найбільшу отару овець. Для цього гравці викладають плитки місцевості, під час розміщення яких спрацьовують певні ефекти, здійснюють задуми, відвідують білі плитки та використовують ефекти знадобів.
Хід гри: мої вівці з тобою не підуть!
Перед початком партії гравці розкладають 9 стартових плиток, де по центру стоїть фігурка Арідника. Також викладаються 3 плитки весни, які становлять обрій. Поруч з ними розміщують по 3 відкриті картки задумів та знадобів. Всі учасники отримують по 2 карти задумів та по 2 плитки весни на руку, після чого виставляють на поле свого вівчаря. Гравці почергово здійснюють свій хід, під час якого можуть:
- Розмістити плитку з руки — обов'язкова дія, під час якої потрібно розмістити одну з чотирьох плиток місцевості: гори, ліси, луки або водойми. Плитки розміщуються за двома правилами: плитка повинна дотикатись принаймні однією стороною до вже розміщеної та НЕ перекривати русло річки (виняток — плитка водойми). Якщо на доданій плитці зображений дух, тоді на ній потрібно розмістити відповідного духа.
- Взяти плитку з обрію — обов'язкова дія з додаванням плитки з обрію, який завжди має складатись з трьох плиток.
- Зіграти карту знадобу — необов'язкова дія. Такі картки володіють потужними ефектами. За хід вівчар може зіграти щонайбільше одну таку картку.
- Зіграти карту задуму — дія, здійснити яку можливо лише за умови виконання завдання однієї з карток задуму на руці гравця. Зі хід можна зіграти необмежену кількість таких карток, отримуючи певні бонуси. Найчастіше — це жетони овець.
Значення символів
Гра Арідник володіє різноманітними символами, зображеними на ігрових елементах:
- Чорні символи — приносять бонус після розігрування карти або розміщення плитки.
- Білі символи — надають бонус після того, як фігурку було розміщено на відповідній плитці.
- Дух — гравець переносить духа на певну кількість кроків.
- Людина — учасник переносить свою фігурку на певну кількість кроків.
- Карта — вівчар на вибір тягне карту знадобу чи задуму, після чого поповнює відповний ряд карт.
- Вівця — гравець отримує вказану на картці кількість овечок.
- Перекреслена вівця — вівчар повинен скинути відповідну кількість овець.
Окрім ілюстрацій, заснованих на гуцульській міфології та культурі, настільна гра Арідник володіє різними режимами (змагальний, кооперативний, соло-режим та спрощений для молодших гравців віком від 6 років) та модифікаціями, які урізноманітнюють гру. Реграбельність, динамічність та простота правил цієї настілочки викликають захват, не кажучи вже про атмосферну тематичність гри. Арідник — це поєднання чарів, вівчарів, лісових духів та гуцульського колориту. Хутчіш вирушайте у мандри Карпатськими місцинами. Ваша отара чекає на Вас!